تشابه انتخاب موضوع پایان نامه مدیریت در برخی گرایش ها

مشاوره پایان نامه در رشته های مدیریت در برخی گرایش ها مانند پایان نامه مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی با گرایش های دیگر مانند پایان نامه مدیریت بهره وری مشابهت هایی دارد. به همین جهت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت در رشته مدیریت دولتی می توانند مانند گرایش های مدیریت بازرگانی و بهره وری انتخاب داشته باشند. در برخی موارد و در گرایش های مدیریت سازمانی و مدیریت تحول هم به این رشته ها نزدیکی داشته و برخی متغیرها در آنها مشترک می باشد. به زور کلی دانشجویان رشته مدیریت برای انجام پایان نامه می توانند موضوعات بسیار متنوعی را انتخاب نمایند و گاهی دیده می شود که در یک پایان نامه مدیریت بازرگانی موضوعی مشابه با مدیریت تحول انتخاب شده ولی جامعه آماری متفاوت داشته است. مطالعه موردی اینگونه پایان نامه های مدیریتی کمی نسبت به هم متفاوت است به طوری که دانشجویان در گرایش مدیریت دولتی در سازمان های بخش دولتی بیشتر مدیریت خود را اجرا کرده و پایان نامه مدیریت دولتی در این جاها پیاده می شود، در عوض پایان نامه مدیریت بازرگانی با توجه به زیر رشته خود مثلا مدیریت بازرگانی بین الملل در کمپانی های بین المللی و فرامرزی مطالعه می شود. در مورد پایان نامه مدیریت تحول هر دو مورد می تواند به عنوان نمونه انتخاب شود.
دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بهره وری برای انجام پایان نامه مدیریت بهره وری باید مسائلی را انتخاب کنند که به بهره وری و عملکرد سازمان ربط داشته باشد و موضوعات رفتاری هم می تواند برای سازمان ها انتخاب شود که بیشتر عملکرد را مورد سنجش قرار می دهد. برای پایان نامه مدیریت سازمانی هم که همه سازمان های دولتی و خصوصی می تواند برای موضوع تحت مطالعه قرار بگیرد ولی در پایان نامه مدیریت سازمانی از نظر موضوع هم می تواند متنوع بوده و موضوعات مدیریت بازرگانی، پایان نامه مدیریت بهره وری، پایان نامه مدیریت دولتی و پایان نامه مدیریت تحول را هم بپذیرد.
پایان نامه مدیریت در گرایش های ذکر شده مدیریت دولتی، بازرگانی، سازمانی، بهره وری و تحول از گرایش های مهم مدیریت می باشند که دانشجویان در این رشته ها با توجه به علاقه خود موضوع پایان نامه ای را انتخاب می کنند که به پایان نامه مدیریت مربوطه خورده و در زیر مجموعه آن محسوب شود. این کار معمولا با مشاوره پایان نامه توسط اساتید مدیریت انجام می گیرد.

تشابه انتخاب موضوع پایان نامه مدیریت در برخی گرایش ها

تشابه انتخاب موضوع پایان نامه مدیریت در برخی گرایش ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *