پایان نامه دکتری فناوری اطلاعات IT ؛ روش ها و دستورالعمل ها

دکتری فناوری اطلاعات ، بالاترین مقطع دانشگاهی در رشته های مهندسی IT است . دانشجویانی که در این دوره عالی تحصیل می کنند از مهارت های رایانه و نرم افزاری زیادی برخوردار هستند . فناوری اطلاعات، دانش تخصصی است که به حوزه اطلاعات و ارتباطات و انتقال حجم انبوهی از داده ها مربوط می شود . قطعاً این زمینه کاری آنچنان در جهان گسترده است که قابلیت های متنوع و بیشماری برای ارائه طرح ها و مدل های خلاقانه و نوآورانه ارائه می دهد . دانشجویان دکتری فناوری اطلاعات نیز با آگاهی به موارد فوق ، وارد این رشته تخصصی می شوند .

مهم ترین قسمت دوران تحصیل در مقطع دکتری فناوری اطلاعات IT ، انجام پایان نامه و مراحل تدوین و نگارش آن است . رساله دکتری فناوری اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است و طرح هایی که به عنوان پروپوزال توسط دانشجویان ارائه می شوند باید از هر نظر جدید و منحصر به فرد باشند . نتایج تحقیقات و پژوهش های فوق باید حتماً ارزش چاپ در مجلات بین المللی و معتبر را داشته باشند . به همین دلیل  لازم است تمام مراحل انجام پایان نامه دکتری فناوری اطلاعات IT از ابتدا تا انتها ، تحت نظر گروه هیئت علمی و اساتید راهنما صورت گیرد .

رساله دکتری فناوری اطلاعات با موضوعات گسترده

رشته دکتری فناوری اطلاعات از آن  قبیل رشته های مهندسی در دانشگاه است که طیف وسیعی از موضوعات کاربردی در جامعه را تحت پوشش قرار می دهد . دانشجویان مقطع دکتری IT می توانند با استفاده از مشاوره پروپوزال فناوری اطلاعات ، بهترین و جدیدترین موضوعات را برای رساله خود انتخاب کنند .

برخی از موضوعاتی که می توانند برای انجام پایان نامه دکتری فناوری اطلاعات IT انتخاب شوند شامل طراحی مدل های اطلاعاتی و رایانه ای برای بررسی رفتار سازمانی ، بررسی اثرات رایانه، دستگاه های هوشمند و نرم افزارها در جوامع ، استفاده از IT در شرکت ها و سازمان ها ، افزایش بهره وری درون سازمانی با فناوری اطلاعات ، مدیریت IT و … می باشند . البته این موارد ، تنها نمونه های بسیار محدودی از عناوین تحقیقاتی دکتری فناوری اطلاعات هستند و برای تحول در روش تحقیق باید مطابق با نظر اساتید پیش رفت .

نگارش و دستورالعمل تدوین رساله دکتری فناوری اطلاعات

آنچه در انجام پایان نامه دکتری فناوری اطلاعات IT اهمیت دارد ، عمل کردن مطابق با آئین نامه ها و دستورالعمل های منتشر شده توسط واحد دانشگاهی است . به طور کلی مراحل تنظیم و اجرای پروپوزال دکتری در همه رشته ها تقریباً یکسان است اما اصول کلی و روش تحقیق و پژوهش در هر گرایش با یکدیگر تفاوت دارد .

مهم ترین پارامترهایی که باید در انجام پایان نامه دکتری فناوری اطلاعات IT به آن دقت کرد موارد نظیر انتخاب موضوع و عنوان مناسب ، تایپ  و تنظیم اصولی ، جدول بندی صحیح ، تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده های آماری ، محتوای با ارزش ، قابلیت استخراج مقاله پژوهشی برای چاپ در ژورنال ، صفحه بندی مناسب ، نتیجه گیری و … می باشند . پیوست ها در پایان متن پایان نامه دکتری فناوری اطلاعات IT اهمیت زیادی دارند که توصیه می کنیم حتماً از آن ها استفاده کنید . معمولاً این قوانین در قالب فایل های آماده و یا متن های چاپ شده در اختیار دانشجویان دوره دکتری قرار داده خواهد شد .