اهمیت انتخاب موضوع پایان نامه

بسیاری از دانشجویان در انجام پایان نامه در رشته های مختلف مانند پایان نامه مدیریت و در گرایش های مختلف آن مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی و یا مدیریت کارآفرینی و مدیریت بحران، پایان نامه علوم تربیتی و این چنین رشته ها به انتخاب موضوع پایان نامه آن اندازه ای که باید بها نمی دهند و همیشه انتخاب موضوع پایان نامه چندان برای آنها مهم به نظر نمی رسد و یا آنطور که برای خود پایان نامه یا پروپوزال بها می دهند و سعی می کنند به بهترین شکل بخش های مختلف آن انجام شود، در انتخاب موضوع کمی سهل انگاری بیشتری برای دانشجویان بخصوص در سطح پایان نامه کارشناسی ارشد انجام می گیرد و در مورد انتخاب موضوع برای پایان نامه دانشجویان دکتری شاید عملکرد بهتری دارند و این شاید کمی هم به خاطر سخت گیری و حساسیت بیشتر برای تز دکتری باشد.

بسیاری از دانشجویان در ابتدای انتخاب موضوع متغیرهای مختلف را از تحقیق های انجام شده در رشته شان گرفته و آنها را کمی جابجا کرده و به عنوان موضوع ارائه می کنند، بی آنکه بدانند در مورد آن موضوع خاص پایه نظری وجود دارد یا نه، همین که موضوع پایان نامه جدید باشد برایشان کفایت می کند که این نمی تواند درست باشد.

برای انتخاب موضوع جهت پایان نامه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری هم می توان به پیشنهادات مطالعات آتی تزهای دیگر مراجعه کرد و یا اینکه بر اساس علاقه دانشجویان از مقالات خوب خارجی که از سایت های معتبر و قابل قبول بدست می آید، مقالات جدید و به روز را استخراج کرده و از عدم تکرار آن در داخل کشور اطمینان حاصل کرده و آن را به عنوان موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و یا موضوع پایان نامه دکتری انتخاب کرد.

بعد از انتخاب و ارائه موضوع پایان نامه حتما باید از سایت های ایران داک و سیکا عدم تکرار موضوع گرفته شده و موضوع دانشجو ثبت گردد. این کار برای آگاهی سایر دانشجویانی که بعدا به انتخاب موضوع می پردازند هم اهمیت دارد.

موسسه علمی پژوهشگران شریف که به عنوان موسسه برتر مشاوره و انجام پروپوزال و پایان نامه در سطح کشور شناخته شده است با داشتن اساتید دانشگاهی در رشته های مختلف در ارائه موضوعات جدید به دانشجو یاری می رساند تا گام اول انجام پایان نامه به خوبی و محکم برداشته شود تا دانشجویان در ادامه راه با مشکل برخورد نکنند.

اهمیت انتخاب موضوع پایان نامه