چگونه موضوع پایان نامه بهتری انتخاب کنیم؟

همه تلاش های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری جهت موفقیت در تحصیلات تکمیلی برای ارائه پایان نامه خوب و موفق می باشد و بدون آن نمی توان ادعایی برای موفق بودن در این مرحله از تحصیل داشت. در این بین اولین قدم برای موفقیت انتخاب موضوع پایان نامه می باشد که می تواند تأثیر زیادی در ادامه راه انجام پروپوزال و پایان نامه داشته باشد. برای اینکه موضوع خوبی توسط دانشجو برای تز انتخاب شود چند نکته باید توسط وی رعایت شود:

– اول اینکه دانشجو باید در جهت علاقه خود به سمت موضوع پایان نامه در رشته های مختلف همچون مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، فناوری اطلاعات، کارآفرینی، حسابداری و سایر رشته ها گام بردارد. علاقه داشتن به موضوع انتخابی باعث می شود تا دانشجویان وقت بیشتری برای کار خود گذاشته و نتیجه بهتری بگیرند. با در نظر گرفتن حیطه مورد نظر استاد راهنما می تواند دانشجویان را در انتخاب موضوع برای پایان نامه یاری کنند.

– جدید بودن موضوع هم مسأله دیگری است که دانشجویان باید مد نظر قرار دهند. این کار با گرفتن مقاله بیس خوب و جدید برای موضوع انتخابی انجام می شود و اینکه موضوع قبلا توسط فرد دیگری در داخل کشور کار نشده باشد. موضوعات با مقاله بیس از ژورنال های معتبر و برای سال های جدید باعث می شود تا موضوع پایان نامه از اعتبار بیشتری برخوردار گردد. برای گرفتن مقاله خوب برای انتخاب موضوع باید مقالاتی انتخاب شوند که دارای مدل خوب بوده و در برخی موارد پرسشنامه هم به همراه دارند.

موضوع پایان نامه ای که توسط دانشجو انتخاب و توسط اساتید راهنما تأیید می گردد باید به نام دانشجو در سایت ایران داک برای وی ثبت گردد و سپس کار نوشتن پایان نامه شروع شود. این کار اطمینان کافی برای به هدر نرفتن زحمات دانشجو در جهت انجام پروپوزال و پایان نامه را به وی می دهد.

چگونه موضوع پایان نامه بهتری انتخاب کنیم؟

چگونه موضوع پایان نامه بهتری انتخاب کنیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *