انتخاب موضوع پایان نامه : مهم ترین انتخاب

اساس انتخاب موضوع برای کار تحقیقاتی و پژوهشی همچون پایان نامه می تواند چندین نکته قرار گیرد که علاقه دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد و دکتری، به روز بودن موضوع، جای کار داشتن و تکراری نبودن از موارد مهم است. انتخاب موضوع پایان نامه برای رشته مدیریت و گرایش های مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، دولتی، مدیریت تحول، اجرایی، منابع انسانی، MBA و سایر گرایش ها، روانشناسی بالینی و عمومی، زبان انگلیسی، حسابداری، علوم تربیتی با گرایش های مدیریت آموزشی، تحقیقات آموزشی، برنامه ریزی درسی، آموزش و پرورش استثنایی، تربیت بدنی، فناوری اطلاعات و سایر رشته ها می تواند با استفاده از مشاوره برای انجام کار پیش رود.

شاید مهم ترین کار در انتخاب موضوع، انتخاب حیطه کار باشد. اینکه دانشجو می خواهد کار را در چه حیطه ای انجام دهد بسیار مهم می باشد. موضوع پایان نامه برای برخی رشته ها مانند حسابداری و روانشناسی عمومی و بالینی می تواند با کمک استاد مشاور و راهنما به خوبی و با درک نیازهای موضوعی انجام شود. موضوع برای رشته مدیریت در بسیاری از گرایش ها می تواند موضوعات پایان نامه مشترک داشته باشد.

نوشتن پروپوزال و انجام پروپوزال با کمک مشاوره استاد راهنما می تواند از موضوعات خوب، کاملا بهتر انجام شود و این کار برای همه دانشگاه ها در کشور با کمک راهنما و مشاور از همان انتخاب موضوع شروع می گردد تا بتواند نتایج مطلوب دهد. بسیار از دانشجویان برای موضوع پایان نامه انتخاب های خوبی نداشته و می خواهند در خود کار جبران کنند که از این موضوعات نه پروپوزال خوبی نوشته می شود و نه پایان نامه با کیفیت مطلوب در می آید.

انتخاب موضوع پایان نامه : مهم ترین انتخاب

انتخاب موضوع پایان نامه : مهم ترین انتخاب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *