انجام پروپوزال و نوشتن پروپوزال ، گام دوم دانشجو

هر دانشجویی بنابر توانایی های علمی و عملی خود و چالش هایی که برای خود در کار پایان نامه در نظر می گیرد و اینکه چه مقدار دوست دارد تا با مشکلات در راه نوشتن پایان نامه و انجام آن در رشته های مختلف مانند پایان نامه روانشناسی، حسابداری، مدیریت، تربیت بدنی، ارتباطات، کارآفرینی مبارزه کند، موضوع پایان نامه خود را در این رشته ها انتخاب می کند. مثلا دانشجویی که موضوع پایان نامه ای در رشته مدیریت صنعتی انتخاب می کند راه متفاوتی را نسبت به موضوع پایان نامه مدیریت مالی و موضوع پایان نامه حسابداری بر می گزیند. این دانشجو باید پروپوزال مدیریت صنعتی را طبق موضوع انتخاب شده بنویسد، بنابراین باید از ابتدا نکات موجود را در نظر بگیرد.

برای برخی رشته ها انجام پروپوزال می تواند حمایت هایی از پایان نامه را در بر داشته باشد. بنابراین دانشجوها باید در انتخاب موضوع در رشته کارآفرینی، مدیریت، علوم تربیتی و رشته هایی از این دست دقت کنند و مثلا دانشجوی کارآفرینی باید پروپوزال قوی ارائه دهد تا مدیران سازمان ها با خواندن پروپوزال کارآفرینی یا مدیریت مربوطه تشویق شوند تا از آن پایان نامه حمایت کنند. این مدیران از پروپوزال ها و موضوعات پایان نامه ای که ضعیف باشند به هیچ وجه حمایت بعمل نمی آورند.

در برخی رشته های دیگر انجام پروپوزال بسیاری از کار پایان نامه و بخش های آن را مشخص می کند. مثلا در انجام پروپوزال حسابداری و یا نوشتن پروپوزال تربیت بدنی و زبان انگلیسی و یا انجام پروپوزال حقوق و کشاورزی دانشجو باید طرح کاری خود که بعدا در پایان نامه به طور مفصل می آید را مشخص کند. این چنین کارهایی باید در انجام پروپوزال مدیریت و گرایش های آن مانند انجام پروپوزال مدیریت منابع انسانی، بازرگانی، اجرایی، دولتی، صنعتی، بحران و تحول هم مد نظر قرار گیرد.

انجام پروپوزال و نوشتن پروپوزال ، گام دوم دانشجو

انجام پروپوزال و نوشتن پروپوزال ، گام دوم دانشجو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *