تعیین موضوع برای انجام پایان نامه روانشناسی

در همه شرایطی که دانشجو خود را برای انجام پایان نامه آماده می کند باید همکاری تنگاتنگی با استاد راهنما داشته باشد. تعیین موضوع پایان نامه روانشناسی، مدیریت، حسابداری، فناوری اطلاعات، علوم تربیتی، کارآفرینی، تربیت بدنی و سایر رشته ها باید حتما با همکاری وی انجام گردد. انتخابی که در اینجا مهم است انتخاب موضوع پایان نامه در رشته روانشناسی می باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند روش های مختلفی برای این کار داشته باشند. تعیین متغیرهای موضوعات بسیار مهم می باشد و نمی توان هر متغیری را با متغیر دیگر در موضوع بکار برد. کاری که برخی دانشجویان به غلط آن را انجام می دهند.

موضوع پایان نامه روانشناسی از اهمیت خاصی برخوردار است. طراحی پرسشنامه و در پی آن گرفتن روایی و پایایی آن و انتخاب نمونه آماری از جامعه آماری مورد مطالعه می تواند از جمله کارهای عملی در پایان نامه های رشته روانشناسی و در گرایش های روانشناسی عمومی، بالینی، صنعتی و سازمانی باشد. هر مشکلی که در تعیین عنوان برای پایان نامه روانشناسی پیش بیاید می تواند در انجام پروپوزال برای رشته اثر بگذارد. روانشناسی از جمله رشته های مهم از نظر نوشتن پروپوزال می باشد که با انتخاب موضوع خوب برای پایان نامه می توان دانشجویان روانشناسی را از نظر انجام پایان نامه موفق دانست.

برای انجام پروپوزال و پایان نامه روانشناسی با مشاوره با استاد راهنما و موسساتی که در این زمینه فعالیت می کنند می توان کار خوب و جامعی را آماده کرد که بتوان نمره خوب و مقاله های معتبر از آن استخراج کرد. در این زمینه بسیاری از اساتید ترجیح می دهند که در مطالعات خود پرسشنامه های استاندارد را استفاده کرده تا به مشکل برخورد نکرده و کار از نظر کیفیت در سطح بالاتری باشد تا اینکه پرسشنتمه های روانشناسی محقق ساخته را بکار ببرند. همه این روش ها و تدابیر برای دادن پایان نامه بهتر می باشد. بنابراین نکاتی که دانشجویان باید مد نظر قرار دهند این است که انتخاب موضوع کارشناسی ارشد و دکتری و نوشتن پروپوزال روانشناسی در گرایش های بالینی، عمومی و صنعتی و سازمانی و انجام پایان نامه باید با حساسیت خاص دنبال شده و استاد راهنما باید در کنار دانشجو کارهای وی را تأیید کند.

تعیین موضوع برای انجام پایان نامه روانشناسی

تعیین موضوع برای انجام پایان نامه روانشناسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *