چه مواردی را برای انجام پروپوزال و پایان نامه خوب رعایت کنیم؟

هر دانشجوی کارشناسی ارشدی برای اینکه بتواند رویای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را به واقعیت تبدیل کند باید مواردی را جهت انجام و نوشتن درست پروپوزال و سپس پایان نامه در رشته های مختلف علوم تربیتی، فناوری اطلاعات، مدیریت (بحران، اجرایی، بازرگانی، دولتی، صنعتی، ام بی ای، مدیریت هتلداری، تحول، منابع انسانی)، حسابداری و روانشناسی رعایت کند تا بتواند مراحل انجام این طرح را به خوبی گذرانده و در کارش موفق باشد. بسیاری از دانشگاه ها اهمیت خاصی برای موضوعات جدید پایان نامه قائل هستند. این دانشگاه ها همیشه موضوعی را برای نوشتن پروپوزال و پایان نامه تأیید می کنند که شرایط نوآوری و جدید بودن، کاربردی بودن، مقاله بیس خوب و از ژورنال های معتبر، تکراری نبودن را داشته باشد. دانشجویان باید زحمت زیادی برای انتخاب موضوع برای پایان نامه بکشنذ تا بتوانند عنوان را تصویب کنند.

برای برخی اساتید حیطه های تعریف شده ای در برخی رشته ها وجود دارد. انجام پروپوزال در رشته کشاورزی یا حقوق می تواند با مشاوره از استاد راهنما یا مشاور بسیار راحت تر انجام شود. برای انجام پروپوزال کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت، دانشجویان باید در مورد موضوع تحقیق زیادی انجام دهند تا خواسته استاد راهنما را برآورده سازند. در برخی موارد این خواسته می تواند برای دانشجویان مشکلاتی را از نظر وقتی ایجاد کند. برای انجام پروپوزال و نوشتن طرح پروپوزال همیشه موضوع پایان نامه خوب می تواند کمک کند.

در نهایت با داشتن طرح پیشنهادیه یا همان پروپوزال می توان برای انجام پایان نامه و نوشتن آن برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت، روانشناسی، حسابداری، تربیت بدنی، کشاورزی، حقوق، کارآفرینی، ارتباطات، برنامه ریزی درسی و سایر رشته ها اقدام کرد. انجام پایان نامه برای رشته مدیریت هتلداری، مطالعات خانواده، کتابداری، علوم انتظامی، علوم ارتباطات اجتماعی، راهنمایی و مشاوره، امور گمرکی، فقه و حقوق هم می تواند وابسته به موضوع پایان نامه و نوشتن پروپوزال خوب باشد.

چه مواردی را برای انجام پروپوزال و پایان نامه خوب رعایت کنیم؟

چه مواردی را برای انجام پروپوزال و پایان نامه خوب رعایت کنیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *