نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت

دانشجو در انجام پایان نامه‌ی و رساله دکتری مدیریت تحقیق و توسعه با چه مشکلاتی مواجه می‌شود؟

 

دانشجو در انجام پایان نامه‌ی و رساله دکتری مدیریت تحقیق و توسعه با چه مشکلاتی مواجه می‌شود؟

پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تحقیق و توسعه یکی از انواع پایان نامه ها می باشد که دانشجویان مقطع دکترای این رشته باید هنگام تمام شدن مقطع تحصیلی خود آن را به اساتید خود ارائه بدهند. اما ممکن است، دانشجو موقع انجام پایان نامه و رساله دکتری با مشکلات زیادی مواجه شود و دانشجو قادر به برطرف کردن این مشکلات نباشد.

دانشجو باید تمام تلاش خود را بکند تا یک پایان نامه  با کیفیت تولید کند و تمام مطالبی را که در داخل پایان نامه خود استفاده می‌کند را به خوبی درک کند و به خاطر بسپارد، چون دانشجو قرار است از پایان نامه خود در مقابل اساتید و داوران دفاع کند و دفاع از پایان نامه نیز یکی از مراحل مهم انجام پایان نامه شما خواهد بود. در ادامه مقاله بیشتر راجب مشکلاتی که ممکن است هنگام انجام پایان نامه برق برای شما پیش بیاید توضیح خواهیم داد.

مشکلات مهم :

همانطور که می‌دانید رشته مدیریت تحقیق و توسعه یکی از سخت ترین رشته های دانشگاهی می باشد که امروز در بین دانشجویان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و دانشجویان زیادی در این رشته مشغول به تحصیل هستند. اما دانشجویانی که در مقطع   دکترای این رشته مشغول به تحصیل می باشند، باید حین تحصیل عناوین و توضیحاتی را به عنوان پایان نامه نیز آماده کنند تا هنگام تمام شدن مقطع تحصیلیشان آن را به اساتید خود ارائه دهند.

اما حین انجام پایان نامه ممکن است مشکلات زیادی هم برای دانشجو پیش بیاید. که ما در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. برای حل مشکلات همچنین دانشجو  راه حل های مختلفی دارد. دانشجو می‌ تواند با استفاده از آن راه‌حل‌ ها مشکلات به وجود آمده را به راحتی حل کند. دانشجویان می‌ توانند با مشاورینی که در این زمینه حرفه و تجربه دارند مشورت کرده و نکات مهم برای انجام پایان نامه را از آن ها یاد بگیرد. همچنان دانشجو می تواند با استاد راهنمای خود درباره مشکلات به وجود آمده مشورت کرده و به راحتی این مشکلات را حل کند.

آیا شما هم مشغول به انجام پایان نامه مدیریت تحقیق و توسعه هستین و از انجام آن کلافه شده اید؟ پس با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین مشکلات انجام پایان نامه این می باشد که ممکن است دانشجو با موضوعی که برای انجام پایان نامه به او داده می‌ شود، آشنا نباشد و انجام این موضوع برای او دردسر های زیادی داشته باشد. دانشجو در این صورت باید راجب این موضوع تحقیقات زیادی انجام بدهد و تمام موضوعات و نکات راجب این موضوع را به دست بیاورد و همگی آن ها را به خوبی مطالعه کند و پس از اینکه به خوبی این موضوع را درک کرد، اقدام به انجام پایان نامه بکند.

همانطور که می دانید انجام پایان نامه و رساله دکتری بسیار دشوار و مشکل می‌ باشد و دانشجویی که می‌خواهد این پایان‌نامه را انجام بدهد باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشد. بعضی مواقع نیز برخی از دانشجویان متاسفانه سطح علمی با کیفیتی ندارند و این موضوع می‌تواند موقع انجام پایان نامه برای دانشجویان دردسرساز باشد. در این صورت دانشجو باید به تمام دروس پایه را از اول مطالعه کند و پس از درک تمامی مطالب اقدام به انجام پایان نامه بکند.

برای انجام پایان نامه دکتری شما باید به خوبی تمام فرمول ها و مطالبی را که در رشته خود یاد گرفته اید، را بلد باشید. اگر شما این فرمول ها را به خوبی بلد نباشید، این موضوع برای شما بسیار دردسرساز خواهد بود.

یکی دیگر از مسائل و مشکلات مختلفی که هنگام انجام دادن پایان نامه های مختلف برای شما پیش می آید. بلد نبودن نرم‌ افزارهای مربوط به این رشته می باشد. شما باید برای انجام پایان نامه تمامی نرم افزارهای را که برای انجام پایان نامه آن رشته لازم است را به خوبی بلد باشید.

مشکلاتی دیگر:

گاهی اوقات شما برای اینکه بتوانید یک پایان نامه برق با کیفیت تولید کنید، باید به مکان های مختلف روجوع کنید و اطلاعات زیادی به دست بیاورید و گاهی ممکن است رفتن به این مکان ها نیز برای شما دردسر ساز باشد و شما مکان مناسبی را برای کسب اطلاعات به دست نیاورید. در این صورت می توانید از اساتید خود کمک بگیرید.

انجام پایان نامه و رساله دکتری به شدت طاقت‌ فرسا و حوصله بر می باشد و برخی اوقات دانشجویان حوصله انجام این کار را ندارند و این موضوع به شدت آن ها را آزار می‌ دهد.

برخی اوقات همچنین درک برخی از مطالب برای دانشجویان بسیار سخت می باشد و از طرفی دیگر هم استفاده از این مطالب در داخل پایان نامه ها ضروری می باشد این مشکل هم یکی از اساسی ترین مشکل های انجام پایان نامه  می باشد.

زمان نرمال برای انجام یک پایان‌نامه و رساله ۱۲ ماه می باشد ولی گاهی اوقات ممکن است این مدت زمان طولانی شود و این موضوع هم به شدت باعث اذیت شدن دانشجو می شود.

تمامی مشکلاتی که در قسمت بالا اشاره کردیم از مهمترین و اساسی ترین مشکلات دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته مدیریت تحقیق و توسعه می باشند که دانشجو در هنگام انجام پایان نامه با تمام این مشکلات روبرو خواهند شد.

اما سختی انجام پایان نامه ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد و انجام پایان نامه و رساله دکتری در مقطع دکتری به مراتب سخت تر از انجام پایان نامه  های دیگر در مقاطع دیگر خواهد بود و دانشجویان دکترس مشکلات زیادتری نسبت به دانشجویان دیگر خواهند داشت.

از طرف دیگر هم خودتان هم می‌دانید که انجام پایان نامه یکی از مراحل مهم زندگی شما می باشد و نمره ای که پایان نامه شما در نهایت می‌آورد، در آینده شغلی و استخدام شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس دانشجو باید موقع انجام پایان نامه حساسیت زیادی را به خرج بدهد و تمامی نکات مربوط به انجام یک پایان نامه با کیفیت را در داخل پایان نامه خود رعایت کند..

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *