اهمیت دادن به انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت بازرگانی و اجرایی

مقدمه:

امروزه دیگر برای حل بسیاری از کارها نیاز به مراجعه حضوری و یا در صف ماندن های طولانی وجود ندارد و فناوری و البته پیشرفت های ارتباطی کارها را به ساده ترین شکل ممکن رفع و رجوع می کند. اینکه بسیاری از این فناوری ها در راه درست خود مورد استفاده قرار نمی گیرند بحث دیگری است ولی در مورد انجام پروژه های دانشگاهی مانند پایان نامه و پروپوزال و آن هم در رشته های مدیریت و زیر مجموعه های آن یعنی بازرگانی، اجرایی، دولتی، منابع انسانی، توریسم و فناوری اطلاعات متفاوت است.

تشریح مطلب:

اهمیت دادن به کارهای رایگانی که در این زمینه انجام می شود در واقع ترویج کیفیت نامطلوب و بها دادن به آنهاست. به مثال زیر توجه در پایان نامه ای از بانکداری فرمایید:

“بانکها بعنوان منابع اصلی واسطه مالی و کانال پرداخت, نقشی حیاتی در توسعه اقتصاد کشور و رشد آن بازی می کنند. درکنار  اهمیت اقتصادی بالا, وجود بازارهای رقابتی رو به افزایش , بر اهمیت ارزیابی کارایی بانکی بمنظور بهبود مداوم کارکرد و ارزیابی شرایط مالی می افزایند. کاربردهای زیادی برای تحلیل کارایی توسط مدیریت بانک وجود داشته که با شناسایی منابع دارای عملکرد ناقص , شکافهای موجود در اختصاص منابع موثر , تاثیرات تغییر آئین نامه های آینده بر عملیات بانکی و توانایی تنظیم مجدد این حرفه با روندهای تجاری سوداور و رایج در ارتباط و غیره می باشد.

در ادامه انجام این پایان نامه در بیان مسأله آمده است:

در میان طیف گسترده تکنیکهای مدلسازی در بخش بانکداری , تحلیل داده پوششی (DEA) یکی از موفقترین تکنیکهای تحقیقی بکار رفته در ارزیابی کارایی بانک بوده است [۱]. بخاطر توانایی سازماندهی قوی , این تکنیک به مدیریت اجازه داده تا بطور عینی به شناسایی بهترین عاملان و حوزه های مورد نیاز بهبود در وضعیت عملیاتی پیچیده بانک بپردازد. هرچند, از زمان معرفی DEA, تعداد زیادی مقالات در زمینه صنعت بانکداری با استفاده از این تکنیک منتشر شده است, ولی تمرکز بیشتر آنها در سطوح سازمانی (نهادی) بوده استو مثلا, ۲۷۵ کاربرد DEA را در زمینه بخش بانکداری بین سالهای ۱۹۸۵ و ۲۰۱۱ مشاهده کرده ایم که در میان آنها, ۱۹۵ مقاله به بررسی نهاد بانکی بعنوان یک کل پرداخته بودند و ۸۰ مقاله در سطوح شاخه (شعبه) به تحقیق پرداخته بودند. سه مقاله بررسی به مرور کاربرد DEA در ثنعت بانکداری پرداخته بودند. با اینحال, تمرکز همه این مقالات بر مطالعاتی بوده که به تحلیل کارایی در سطح بانکی پرداخته بودند. برگر و هامفری [۲] اولین کسانی بوده ۵ تکنیک تحلیلی مهم در زمینه کارایی را مرور کرده که شامل DEA برای بررسی کارایی سازمانهای مالی بمنظور مقایسه های مفید بین سطوح کارایی میانگین بوده است.از میان  ۱۳۰ مقاله مرور شده, ۵۷ مقاله DEA موجود بوده که به ۴۲ تای آنها بر سطح بانکی و ۱۵ تا بر سطح شاخه (شعبه)تمرکز داشتند. برگر [۳] بیش از ۱۰۰ کاربرد از تکنیکهای پیشرو را مرور کرده که در زمینه مقایسه کارایی بانکی در میان کشورها بوده اند. فتی و پاسیوراس[۱] به مرور ۱۹۶ مقاله پرداختند که از تحقیق عملیاتی و تکنیکهای هوش مصنوعی در ارزیابی کارایی بانکی استفاده کرده بودند. در میان ۱۹۶ مقاله , ۱۵۱ مقاله از تکنیکهای شبه DEA برای اندازه گیری کارایی بانکی و رشد بهره وری استفاده کرده بودند و فقط ۳۰ مقاله بر سطح شاخه (شعبه) تمرکز داشتند.

چونکه در دسترس بودن داده و ابزار مهم برای بانک بعنوان یک نهاد, یا شعبه بعنوان یک واحد متفاوت می باشد, باید روشهای مختلفی را برای مطالعه بانکها بعنوان واحدهای تصمیم گیری (DMU) در نظر داشت که در مقابل مواردی قرار می گیرند که شعب بانکی DMU می باشند. همچنین اهداف این مقالات در سطح بانک و شعبه نیز متفاوت است. بر اساس بررسی ما از ۱۹۵ مقاله منتشر شده در سطح بانکی, موضوعات اصلی عبارتند از :

  • تغییرات کارایی ناشی از آزادی بانکها و آئین نامه زدایی , ساختار بازار و تغییرات محیط اقتصادی بمرور زمان
  • اثرات مالکیت و انواع بانکها
  • بهبود و میز تست کارایی بانک
  • مقایسه های بین المللی

در حالی که تنوع اهداف تجاری کاربردهای DEA در سطح شعب , متعدد می باشد , بیشتر آنها بر ارزیابی جنبه های عملیاتی خاص شعب به هدف حذف نواقص قابل کنترل بوسیله مدیران بانک تمرکز داشته اند مانند استفاده شعب از کارایی, سوداوری , کارایی واسطی, هزینه و بررسی عوامل تعیین کننده کارایی مثل محیط تجاری, اندازه شعبه, نواوری های فنی  و غیره. ”

نتیجه گیری:

همه چیز در انجام این پایان نامه که در رشته مدیریت بانکداری بوده در سر جای خود قرار داده و خواننده می تواند با یک نگاه به رفرنس ها درک درستی از مطلب داشته باشد. اینگونه جمع آوری داده با دقت فراوان و دقت در رفرنس نویسی می تواند کیفیت پروپوزال و پایان نامه ارشد و دکتری مدیریت را بسیار بالا ببرد.

اهمیت دادن به انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت بازرگانی و اجرایی

اهمیت دادن به انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت بازرگانی و اجرایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *